Może zacznijmy od tego, kim jest Influencer. Wikipedia podaje taką definicję: Influencer – w świecie mediów społecznościowych osoba wpływowa, która może mieć wpływ na decyzje wielu ludzi, z którymi posiada trwałe relacje. Często tym terminem określa się twórców internetowych o znacznym rozgłosie, którzy posiadają znaczne grono odbiorców. Jak to rozumieć? To po prostu ktoś, kto prowadzi bloga, fanpage na Facebooku lub ma konto na Instagramie (a najlepiej wszystkie te 3 rzeczy), ma sporą grupę fanów, którzy reaguję na jego wpisy, zdjęcia, komentarze. Jednym zdaniem – prowadzi profile w mediach społecznościowych, które „żyją”! No dobrze, to teraz jeszcze kilka pytań – jak zostać Influencerem i gdzie w tym wszystkim jest miejsce na zarobek? Czy Influencer to zawód?
Jak zostać Influencerem?
To wcale nie jest takie łatwe, jakby mogło się wydawać! Nie wystarczy po prostu założyć konto na FB czy na Instagramie i umieszczać w nich relację. Przede wszystkim musimy pozyskać fanów, a najlepsi fani to Ci z konkretnej grupy docelowej. Jak to rozumieć? A tak, że nie możemy skupiać się na wszystkich użytkownikach internetu, tylko wybrać sobie niszę dla nas – mały wycinek tego tortu! Jest mnóstwo świetnych Influencerów prowadzących blogi czy fanpage na Facebooku, którzy promują na przykład sporty siłowo-sylwetkowe. Myślicie, że to za mało? Michał Karmowski (świetny kulturysta i trener personalny) prowadzi na FB stronę, którą śledzi prawie 384 tysiące osób! I wcale to konto nie jest największe! Jeżeli tematy przez Was poruszane będą ciekawe, jeżeli będziecie trafiali ze swoimi treściami w wybraną grupę docelową, to Wasze konto i liczba jego fanów będą się rozrastać.
Jak zarabiać na Instagramie i na Facebooku?
Jakiś czas temu specjaliści od reklamy odkryli, że Facebook i Instagram to ogromna przestrzeń do lobbowania produktów. A kto lepiej dotrze do osób zainteresowanych danym produktem, jak nie facet prowadzący fanpage o danej tematyce. I takim sposobem mężczyźni prowadzący konta na profilach społecznościowych mają kontrakty reklamowe na przykład z producentami odżywek białkowych, jeżeli prowadzą konto o tematyce sportowej, albo ze znaną marką odzieżową, jeżeli zajmują się modą męską. Oczywiście są też dodatkowe mniejsze kampanie, ukierunkowane nie na stałą współpracę, ale na pozyskanie jednorazowego zasięgu reklamy na przykład w przypadku wprowadzenia na rynek nowego produktu.
Dodaj komentarz